Miért nem ismer fel egy kártevőt a vírusirtó?

Megtörténhet, hogy a G DATA vírusvédelme ellenére egy kártevő megfertőzi a számítógépet. Ennek oka természetesen lehet az is, hogy az adott pillanatban a G DATA még nem ismerte fel az új kártevőt, így nem volt képes annak megállítására.

100 százalékos vírusvédelem nem létezik, és bár a G DATA lényegesen jobban teljesít, mint versenytársai, ez nem jelenti azt, hogy mindig, minden körülmények között minden kártevőt felismer.

Sokszor azonban az egyes esetek mögé nézve más oka van a fertőzésnek:

1. A felhasználó kikapcsolja a vírusvédelmet

Ha a felhasználó úgy gondolja, hogy egy torrent oldalról letöltött programtörés biztosan ártalmatlan, hajlamos kikapcsolni a vírusvédelmet, hogy az ne akadályozza meg a programtörés (crack) futtatását. Ezt soha nem javasoljuk! A tapasztalatlan felhasználók érdekében a vírusvédelem beállításait érdemes jelszóval levédeni! Hasonló módon nem javasoljuk a webszűrő kikapcsolását annak érdekében, hogy egy fertőzöttnek jelzett weboldalt fel tudjunk keresni.

Amennyiben azt gondoljuk, hogy a G DATA tévesen ismer fel egy fájlt vagy weboldalt fertőzöttként, ne kapcsoljuk ki a védelmet, hanem küldjük be a mintát vagy linket a G DATA víruslaboratóriumába ezen a linken.

2. A vírusvédelem nem volt frissítve

Fontos, hogy a vírusvédelem folyamatosan frissüljön. Ez igaz a szignatúra (adatbázis) frissítésekre is, és a programfrissítésekre is. Egy új programverzió sokszor olyan új védelmi technológiákat tartalmaz (például Zsarolásvédelem, Exploit Protection), amelyek a korábbi verziókból hiányoznak. A legjobb védelmet ezért csak a naprakész vírusirtó tudja biztosítani. Ügyeljünk arra, hogy amennyiben a licencünk lejár, a vírusvédelem nem fog tudni frissíteni. Ezért a licenc megújításáról idejében érdemes gondoskodni, az ügyintézés idejét is bekalkulálva.

3. Védelmi funkciók ki voltak kapcsolva

A G DATA esetében lehetőségünk van arra, hogy az elavult számítógépeken kikapcsoljuk az egyik víruskereső motort. Ez azonban csökkenti a védelem szintjét, hiszen akadhatnak olyan kártevők, amelyeket csak a második motor ismer fel. Ugyanez igaz a különböző védelmi technológiákra (BankGuard, Zsarolásvédelem, Exploit Protection, Magatartásalapú védelem, stb.). Ezek a technológiák együttesen képesek biztosítani azt a vírusvédelmi szintet, amit a vírusirtó szoftvertől elvárunk. Az egyes technológiák kikapcsolása csökkenti a védelem szintjét.

4. Az operációs rendszer nem volt frissítve

Minden operációs rendszerben lehetnek olyan sérülékenységek, amelyeket a kártevők kihasználhatnak arra, hogy megkerüljék a vírusvédelmet. Ezért fontos tudni, hogy a vírusirtó csak akkor tudja a maximális védelmet biztosítani, ha az operációs rendszer frissítései is telepítve vannak. A gyártó által nem támogatott operációs rendszereken (például Windows XP, Windows Vista) eleve nem lehetséges maximális vírusvédelmet biztosítani.

5. A vírusirtó nem ismerte fel a kártevőt

Mindemellett előfordulhat az is, hogy a vírusvédelem maximális beállítások mellett sem ismer fel egy új kártevőt. Ilyen esetekben a mintát lehetőségünk van beküldeni a G DATA víruslaboratóriumába ezen a linken, ahol nagyon rövid idő alatt analizálni fogják azt. A fertőzés és az okozott kár mértékét ilyenkor az alábbi előzetes intézkedésekkel tudjuk csökkenteni:

  • Rendszeres adatmentés külső adathordozóra
  • Beállítások jelszóval történő levédése
  • Nem rendszergazdai fiók használata
  • Vállalati környezetben az alkalmazás kontroll használata
  • Vállalati környezetben az e-mail csatolmányok szűrése
  • Tudatos felhasználói magatartás: nem kattintunk az ismeretlen linkekre, nem nyitjuk meg az ismeretlen feladóktól érkező csatolmányokat, nem kapcsoljuk ki a vírusvédelmet

A zsarolóvírusok elleni védekezéssel kapcsolatban további tippeket olvashat ebben a cikkünkben.

Címkézve:

Hozzászól a témához?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..