Windows Defender kompatibilitási probléma

A Windows 10 egyes új verziói esetében (érintett verzió: 1703) kompatibilitási probléma lehet a Windows Defender és a telepített vírusvédelem között.

A probléma nem csak a G DATA szoftvereit érinti, hanem általánosan érint több biztonsági gyártót. Az oka, hogy a Windows Defender nem érzékeli a telepített vírusvédelmet, így nem kapcsolja ki a valósidejű védelmet. Így a Windows Defender egyes védelmi moduljai bekapcsolva maradnak, és összeütközésbe kerülnek a telepített vírusvédelem védelmi moduljaival.

Az eredmény a számítógép teljes lelassulása lehet.

A probléma megoldása jelenleg a Windows Defender kikapcsolásával lehetséges. Ezt a Group Policy módosításával tehetjük meg, az alábbiak szerint:

  1. Nyomjuk meg a Windows + R gombokat a billentyűzeten, majd gépeljük be a gpedit.msc parancsot, és kattintsunk az OK gombra.
  2. Navigáljunk ide –> “Computer Configuration –> Administrative Templates –> Windows Component –> Windows Defender Antivirus”
  3. Kattintsunk a “Turn off Windows Defender Antivirus” lehetőségre, majd a Edit policy setting” lehetőségre. Állítsuk ezt Disable állapotra (azaz kapcsoljuk ki).
  4. Ezután kattintsunk az “Allow antimalware service to remain running always” lehetőségre.  Állítsuk ezt Disable állapotra (azaz kapcsoljuk ki).
  5. Most navigáljunk a Real-time protection menüre, kattintsunk a “Turn on behavior monitoring” lehetőségre. Állítsuk ezt Disable állapotra (azaz kapcsoljuk ki).
  6. Ezután navigáljunk a “Computer Configuration –> Administrative Templates –> Windows Component –> Windows Defender Application Guard” útvonalra
  7. Kattintsunk a “Turn on/off Windows Defender Application Guard (WDAG)” lehetőségre. Állítsuk ezt Disable állapotra (azaz kapcsoljuk ki).
  8. Indítsuk újra a számítógépet.

A kompatibilitási probléma várhatóan elhárításra kerül a Windows vagy a vírusvédelmi programok következő frissítésével.

Címkézve:

Hozzászól a témához?